Veel gestelde vragen

Bestellen van tickets, hoe werkt het?

Stap 1: Kies een bestemming op de ticket bestelpagina
Stap 2: Vul je gegeven in, kies het aantal te bestellen tickets, selecteer een opstapplaats
Stap 3: Lees de algemene voorwaarden en controleer de bestelling
Stap 4: Betaling. Kies een bank en voltooi de betaling van de bestelling.
Stap 5: Controleer de via de email toegezonden vervoersbewijzen/Tickets

Terug naar pagina reserveren

Vervoer, hoe werkt het?

Op het ticket staat een opstapplaats en opstaptijd vermeld. Zorg ervoor dat je op tijd op de opstaplocatie aanwezig bent. Toon het ticket (printje of vanaf een smartphone) aan de chauffeur. De chauffeur scant het ticket. Bij een geldig ticket mag je instappen en ontvang je een retourmuntje Dit is jouw vervoersbewijs voor de terugweg. Bewaar deze goed. Op de terugweg kun je mee tegen inlevering van een retourmuntje.
Let op! Elk ticket heeft een unieke scancode en kan slechts 1x worden gescand.
Let dus goed op met wie je jouw ticketinfo deelt! Eigen verantwoordelijkheid.

Terug naar pagina reserveren

Ik heb gereserveerd en betaald, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Onder normale omstandigheden ontvang je binnen 5 minuten na betaling een email met daarin de tickets ter bevestiging. Wanneer er na 5 minuten nog altijd geen bericht is ontvangen, neem dan contact met ons op.

Terug naar pagina reserveren

Ik heb gereserveerd en betaald. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Dat kan. Neem hiervoor contact met ons op.

Terug naar pagina reserveren

Ik heb gereserveerd en betaald. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Het is mogelijk om je bestelling te annuleren tot een uur voor vertrek. Annuleren kan uitsluitend via email naar info@ter-doest.nl. Voeg de reserveringsbevestiging toe aan het verzoek tot annulering. Een juiste annulering wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Bij annuleringen later dan een half uur voor vertrek is annuleren met restitutie van betaalde gelden niet meer mogelijk! Om in aanmerking te komen voor teruggave van betalingen wordt gekeken naar de datum en tijdstip van annulering. Wanneer een geannuleerd ticket alsnog wordt aangeboden in de bus, komt het annuleringsverzoek alsnog te vervallen.

Terug naar pagina reserveren

Hoelang is mijn ticket geldig?

Het vervoersticket is uitsluitend geldig op datum en/of vertrektijdstip zoals vermeld op het ticket. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk.

Terug naar pagina reserveren

Kan ik ook contant betalen in de bus?

Contante betalingen zijn in principe niet gewenst, maar is in sommige situaties wel mogelijk.

  • Wanneer je geen ticket hebt gereserveerd en je toch mee zou willen wanneer er nog plaats is.
  • Wanneer je geen geldig ticket kunt laten zien. (bijvoorbeeld in geval van verlies, of lege batterij smartphone)
  • Wanneer je geen retourmuntje hebt voor de terugreis.

Let op! In geval van contante betaling gelden mogelijk gewijzigde tarieven

Terug naar pagina reserveren

Algemene regels, handigheidjes en bepalingen

  • Zorg er voor dat je op tijd aanwezig bent bij de gekozen opstapplaats. De bus vertrekt op het afgesproken tijdstip.
  • Zorg er voor dat je een geldig vervoersbewijs bij je hebt en of voldoende opgeladen batterij in je smartphone.
  • Bij tijdige annulering kom je in aanmerking om het geld terug te ontvangen.
  • Bewaar je retourmuntje goed en voorkom dat je mogelijk nog een keer moet betalen voor de terugreis.
  • Ter Doest B.V. is onder andere niet verantwoordelijk voor weigering bij de betreffende uitgaansgelegenheid. Neem daarom altijd een geldig legitimatiebewijs mee en check van tevoren de leeftijdsgrens!
  • Ter Doest B.V. behoudt het recht om bij onvoldoende deelname reserveringen te annuleren. In dit geval word je zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht.
  • Ter Doest B.V. kan besluiten in geval van overmacht of onvoorziene (weers-) omstandigheden het vervoersprogramma te wijzigen. In dit geval word je zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht.

Ter Doest B.V. biedt vervoer aan en is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor zaken buiten het vervoer om. Aansprakelijkheid binnen het vervoer worden geregeld zoals bepaald in de Algemene Vervoersvoorwaarden van het KNV, zoals gedeponeerd op 05-07-2011 ter griffie van de Rechtbank ’s-Gravenhage te Den Haag. Klik hier voor deze van toepassing zijnde algemene vervoersvoorwaarden.

Terug naar pagina reserveren